RTU izaicina novatorus cīnīties par Eiropas inovatīvākā pārtikas nozares jaunuzņēmuma statusu
Rīgas Tehniskā universitātes (RTU) Dizaina fabrika aicina biznesa uzsācējus, zinātniekus un novatorus pieteikt idejas vienam no Eiropas lielākajiem ideju/jaunuzņēmumu konkursiem «Innovation Prize», lai radītu pievienoto vērtību pārtikas un lauksaimniecības nozarēm un cīnītos par 30 tūkstošu eiro lielu naudas balvu.
Veidojot ciešas saites starp patērētājiem, uzņēmumiem, jaunuzņēmumiem, pētniekiem un studentiem, Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) zināšanu kopiena «EIT Food» atbalsta inovācijas un ilgtspējīgas ekonomikas iniciatīvas, kas vairo piekļuvi kvalitatīvai pārtikai, uzlabo vidi un veselību, kā arī rada jaunas darbavietas un palielina Eiropas konkurētspēju. Šobrīd, ekonomikai visā pasaulē saskaroties ar izaicinājumiem jaunā koronovīrusa uzplaiksnījuma dēļ, ir īpaši svarīgi meklēt inovatīvus risinājumus tautsaimniecības attīstībai.
«EIT Food» ideju/jaunuzņēmumu konkursā «Inovāciju balva» («Innovation Prize») iespējams pieteikt idejas, kas rada vērtību visā pārtikas ražošanas ķēdē – no ražošanas optimizācijas risinājumiem, jauniem iepakojumiem, pārtikas piedevām līdz pat produktu līnijām. Konkursa dalībniekiem būs iespēja cīnīties par naudas balvām, piedalīties apmācībās, uzlabojot prezentēšanas prasmes, iepazīstināt ar savu ideju vai risinājumu potenciālos investorus un plašāku sabiedrību demo dienā, kā arī satikties ar līdzīgi domājošiem no 17 Eiropas valstīm.
Konkursa nacionālajā finālā dalībnieki cīnīsies par naudas balvām viena, trīs un piecu tūkstošu eiro apmērā, savukārt starptautiskajā finālā tiks sadalītas balvas 10, 15 un 25 tūkstošu eiro apmērā.
«EIT Food» ideju/jaunuzņēmumu konkurss «Inovāciju balva» vienlaikus notiek 17 Eiropas valstīs – Bulgārijām, Horvātijā, Čehijā, Igaunijā, Grieķijā, Ungārijā, Itālijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Serbijā, Slovākijā, Slovēnijā, Spānijā un Turcijā.
Papildu informācija un pieteikšanās konkursam – ej.uz/InnovationPrize
Latvijā konkurss notiek otro reizi. Pagājušajā gadā tajā triumfēja idejas «Smart Packaging» un «SpirulinaNord». «Smart Packaging» izmanto viedo sensoru sistēmas ēdiena iepakojumā, lai noteiktu ēdiena svaigumu un samazinātu pārtikas atkritumus vai veselības riskus, ko rada neprecīzi ēdiena derīguma termiņi. Savukārt «SpirulinaNord» attīsta tehnoloģiju, kas ļauj Latvijas klimatā audzēt vērtīgo tropu mikroaļģi spirulīnu un piedāvāt to klientiem lietošanai svaigā veidā.
2019. gadā Latvija pievienojās inovāciju un zināšanu kopienai «EIT Food». «EIT Food» kontaktpunkta Latvijā aktivitātes organizē RTU Dizaina fabrika sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, Latvijas Lauksaimniecības universitāti, Pārtikas un veterināro dienestu un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu BIOR.
Papildu informācija – www.rtu.lv/lv/eit-food